Recepty krabičková dieta

Dietní jídla právě pro Vás

Hubnutí bez diet a cvičení

Hubnutí beztoho, aniž byste drželi dietu nebo si nějak drasticky dávali v posilovně do těla je bezpochyby složité. Není na tom nic divného, protože nemáte-li pravidelný pohyb a ještě k tomu během dne do sebe dostanete dvě piva a půlku kachny s přílohou k tomu, pak v žádném případě nelze zhubnout. I takové velké porce lze velmi snadno omezit a přitom nijak výrazně neměnit jídelníček. Jaké jsou nejlepší tipy pro zdravé, ale nenáročné a hlavně nedrastické hubnutí? Podíváme se na některé z nich, které jsou navíc vědecky a léty prověřené.

Jídlo servírujte na malé talíře – obecně je velmi dobře známo, že pokud dáváte jídlo na menší talíře, pak toho i mnohem méně zkonzumujete

Nemějte doma nic nezdravého – máte-li doma zásobu sladkých i slaných pochutin, pak je všechny bez kompromisu vyhoďte nebo je někomu darujte

Máte-li na něco chuť, dejte si čerstvé nebo sušené ovoce – vyhněte se čokoládě, chipsům, oříškům v čokoládě a vyměňte je za něco zdravějšího – strádat nebudete

Pijte hodně vody - obecně je navíc známo, že pokud si dopřejete sklenici čisté vody před jídlem, pak toho méně zkonzumujete

Hubnutí bez cvičení a zároveň bez diety jde jen velmi těžko a rozhodně lze říct, že je to běh na dlouhou trať. Pokud nemáte čas ani náladu na zdravé vaření a pravidelné návštěvy posilovny, pak vám rozhodně nic jiného nezbývá. Efekt se dřív nebo později dostaví, ale nesmíte být netrpělivý.

Vložil Diety a očista těla | Štítek , , , , | Zanechat komentář

Mačingová dieta

Dieta podle Antónie Mačingové se stala velmi diskutovatelným tématem.

A není se čemu divit, protože jídelníček, který byste na základě této diety měli držet je zcela v pořádku, navíc během držení diety nebudete trpět hladem a budete se cítit naprosto skvěle. Různé inspirace pro držení diety podle Antónie Mačingové je možné najít jak na internetu, tak se podívat na knížku, která byla na základě této diety samotnou autorkou vydána.

28 denní detox podle Antónie Mačingové 

Očista lidského těla probíhá velmi postupně, pokud budete dietu držet správně a navíc budete v obchodech vybírat i vhodné potraviny. Je nutné se zaměřit zejména na BIO produkty, při jejichž pěstování nejsou používána speciální hnojiva nebo pesticidy a tím své tělo na nějakou dobu budeme ochraňovat od toxinů. Během jednoho měsíce tak budete konzumovat jen zdravou stravu, budete se vyhýbat všem chemickým výrobkům, jako je zmrzlina, různé smažené pochutiny a další potraviny, které naše tělo zbytečně zahlcují. Jídelníček je stanoven tak, aby každý konzumoval jídlo pravidelně třikrát denně nikoli pětkrát, jak se velmi často uvádí. Pokud během dne mezi jednotlivými jídly dostanete chuť na něco dobrého, pak není problém dát si nějaké sušené ovoce, které alespoň trošku zasytí.

Počet gramů u jednotlivých jídel a porcí není prakticky nijak omezen. Každý musí jíst tak, aby byl zcela nasycen – samozřejmě nelze sníst na snídani 1kg mrkve s deseti lžícemi medu a velkou porcí ořechů. I v této dietě totiž platí, že jíst by se mělo všeho s mírou.

Vložil Diety a očista těla | Štítek , , , , | Zanechat komentář

Ketonová dieta jídelníček

Ketonová dieta je obecně známá spíš pod názvem proteinová dieta. Ketonová dieta je založena především na vysoké konzumaci proteinů, kdy se po několika dnech lidské tělo dostává do ketózy. Ketóza je stav, kdy si lidský organismus bere energii pouze z ketonů, nikoli z cukrů.

Spalování tak probíhá poměrně rychle a navíc si nijak nepoškozujete zdraví. Diety by se obecně neměly držet nějak výrazně dlouho a to stejné platí i o ketonové dietě. A jak snadno zjistit, že se organismus již nachází ve stavu ketózy? Poměrně snadno. Prakticky v každé lékárně jsou prodávány speciální měřiče, díky nimž je možné zjistit, jak na tom lidské tělo vlastně je.

Co je možné konzumovat při ketonové – proteinové dietě? 

maso a ryby, vejce a proteinové nápoje, jakákoli bílkovinová strava, ovoce – jen avokádo nebo citrón, olivové oleje, čokoláda s obsahem minimálně 60% kakaa, mléčné výrobky a některá zelenina

Co není možné konzumovat pro ketonové – proteinové dietě? 

klasická mouka a výrobky, které obsahují příliš mnoho mouky, sladká zelenina – mrkev, kukuřice, řepa, luštěniny s vysokým obsahem cukrů, ovoce, alkohol a káva, sladkosti a pochutiny – chipsy, arašídy, apod., obilniny a brambory

Nelze ale zapomínat na konečnou fázi diety. Pokud hodláte po několika dnech nebo týdnech přejít na normální stravu, pak nezapomínejte, že na to musíte jít velmi pomalu. Klasickou stravu budete muset začít jíst ve velmi omezeném množství, snadno tak zabráníte jo-jo efektu a zajistíte, že to, co jste během několika týdnů zhubli, se zase během několika dní nevrátí zpátky do problematických partií.

Vložil Dietní recepty | Štítek , , , , | Zanechat komentář

Mléčná dieta

Mléčná dieta je velmi razantní způsob, jak zhubnout a ne pro každého je vhodná. Navíc se jedná prakticky o několikadenní hladovku, protože přísun jídla je zcela nedostatečný a tak i přísun živin, tuků a cukrů je zcela omezený. I to je důvodem, proč se během držení mléčné diety v žádném případě nedoporučuje sportovat. Lidské tělo je během hladovění velmi oslabené a snadno by mohlo dojít ke zdravotním potížím. I tak má mléčná dieta v současné době velký úspěch. V čem tedy spočívá onen zázrak hubnutí několika kilogramů během pár dní? Pojďme se na mléčnou dietu společně podívat zblízka.

Mléčná dieta se drží zpravidla 13 dní, ale doporučuje se spíš méně, rozhodně ne více – mohla by být opravdu škodlivá. Navíc dietu není možné držet pravidelně a pokud ji držet chcete, pak jen jednou do roka. Během držení dietu se navíc mohou objevit i “nežádoucí” účinky, jako je bolest hlavy, pocity na omdlení a pokud by na něco takového došlo, pak dietu okamžitě přerušte. Hlavně nezapomeňte, že každý den je nutné vypít minimálně 2 litry čisté vody nebo neslazené minerální vody. Každé z jídel je nutné jíst pravidelně po třech hodinách – 7:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00.

  • 1. den – 250ml polotučného mléka (5x denně)
  • 2. den – 1 jogurt, 150g tvarohu, 150g vařeného masa, 150g čerstvé zeleniny, 2 vařená vejce
  • 3. den – 100g ovoce, 100g zeleniny, 100g šunky, 250ml mléka, 150g vařeného masa
  • 4. den – 1 jogurt, 250ml mléka, 100g zeleniny, 100g zeleniny, 100g šunky a čaj
  • 5. den – 1 vejce, 100g zeleniny, 150g tvarohu, 100g ovoce, 100g zeleniny
  • 6. den – 100g šunky, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g vařeného masa, 250ml kysaného mléka
  • 7. den – 2 vejce, 100g ovoce, 250g tvarohu, 100g masa, 250ml mléka
  • 8. den – 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce

Následující dny je jídelníček stejný jako dny první.

Vložil Speciální diety | Štítek , , , | Zanechat komentář

Krabičková dieta recepty s jídelníčkem

Krabičková dieta nespočívá jen ve zdravé stravě, ale hlavně v pravidelném přísunu potravy. Složení potravin je zcela pochopitelně taky velmi důležité, ale důraz je nutné klást i na to, aby bylo jídlo podáváno minimálně pětkrát denně. Snídaně, svačina, oběd, opět svačina a nakonec večeře.

Obecně se traduje, že by každý měl jíst maximálně dvě hodiny předtím, než jde spát. I to je nutné dodržovat, protože tělo tak nebude nijak strádat. Jak by tedy měl vypadat správný denní jídelníček?

Uvádíme vám příklad správného složení potravin – samozřejmě nelze ve stejném složení konzumovat každý den stále dokola.

  • Snídaně – drůbeží šunka, tmavé pečivo, čerstvé rajče
  • Svačina – čerstvé jablko, sušené ovoce nebo oplatky
  • Oběd – pečený losos na zelenině s bramborovou kaší
  • Svačina – ovoce – pomeranč, jablko, mandarinka
  • Večeře – brokolicový či čočkový salát, zeleninové karbanátky

Příklad je pouze orientační a vhodné bude, když si doma uděláte kompletní jídelníček na celý týden. Strava by vždy měla být vyvážená. Každý den je nutné přijmout jen omezené množství jídla, ale na každý den byste měli mít nachystanou jak zeleninu, tak i ovoce, maso i luštěninu. Jen tak zajistíte, že spalování tuků bude probíhat zcela přirozenou cestou, vy budete mít pocit sytosti a vaše tělo nebude nijak strádat. Různé recepty, které jsou inspirovány krabičkovou dietou lze najít zcela bez problémů a volně na internetu.

Tak se pusťte do vaření a příprav!

Vložil Dietní recepty | Štítek , , , | Zanechat komentář

Recepty krabičková dieta

Máte-li zájem o lehká jídla, o která se navíc nebudete muset během celého týdne starat, pak je pro vás krabičková dieta jako stvořená. Jaká jídla ale v krabičkové dietě najdete?

Drůbeží maso s bramborem a jogurtovou zálivkou

Budete potřebovat:

1 kelímek bílého jogurtu, 200 g drůbežího masa, 1 lžíce pažitky a petrželky, 100 g nakrájené dýně, majoránka, bazalka, 100 g brambor, olivový olej, sůl, pepř

V misce si připravte jogurt, který smícháte se všemi druhy nasekaných bylinek.

Předehřejte si troubu a připravte si plech, který vyložíte papírem na pečení. Očistěte si brambory, které dejte na pár minut povařit do vody, nakrájejte si dýni na malé kousky a odložte ji do chladu. Tak stejně učiňte s masem. Na pečící papír dejte připravené a předvařené brambory, nakrájenou dýni a nakrájejte si na menší kousky i drůbeží maso.

Všechno společně pečte tak dlouho, dokud nejsou brambory i maso hotové. Podávejte s jogurtovým dresingem a připraveným salátem z čerstvé zeleniny – může být nebo nemusí, jídlo je poměrně syté.

Vložil Zdravé stravování | Štítek , , , | Zanechat komentář

Žlučníková dieta recepty

Pokud máte problémy se žlučníkem, pak je dieta nezbytně nutná. Onemocnění žlučníku postihuje zejména starší lidi a nepříjemnostem a především bolestem můžete předejít hlavně správnou životosprávou a správně upraveným jídelníčkem. Jakým potravinám byste se tedy měli vyhnout především?

Vyhnout se musíte hlavně mastným jídlům, tukům, ale i mléčným výrobkům a uzeninám, které obsahují příliš moc vody a soli. Z jídelníčku byste zcela měli vyřadit zeleninu, která nadýmá.

Lze mezi ni zařadit například kapustu, čočku nebo fazole a některé jiné druhy luštěnin. Nesmírně důležité je, vyhnout se zcela alkoholickým nápojům. Vhodné je konzumovat hodně polévky.

Zdravá bramboračka

100 g brambor, 80 g hub, majoránka, sůl, pepř, kořenová zelenina

Brambory si nakrájejte na kostky a dejte vařit do vody. Nakrájejte si kořenovou zeleninu. Lze použít mrkev, celer, petržel a společně přidejte k bramborám. Vše společně vaříme tak dlouho, dokud nebude zelenina měkká a poté přidáme nakrájené houby. Přidáme špetku soli, pepře a dochutíme majoránkou.

Skvělá tvarohová pomazánka

200 g tvarohu, 60 g kořenové zeleniny, sůl, pepř, citrónová šťáva, petržel

Tvaroh dáme do misky a utřeme společně s citrónovou šťávou, nasekanou petrželkou, solí a pepřem. Kořenovou zeleninu očistíme a nastrouháme na jemné nudličky – nejlépe na struhadle. Zamícháme do pomazánky a podáváme s pečivem nebo vařeným bramborem.

 

Vložil Vaříme dietně | Štítek , , , | Zanechat komentář

Jaterní dieta recepty

Onemocnění jater je nejen velmi nepříjemné, ale hlavně velmi nebezpečné. Lze vůbec onemocnění jater nějak předcházet?

Ale samozřejmě a to především správnou dietou, správným životním stylem a tím nejlepším jídelníčkem, který bude obsahovat správné a vyvážené potraviny v adekvátním množství.

Při jaterní dietě se musíte vyhnout především smaženému jídlu, tučným potravinám a samozřejmě uzeninám a příliš slaným potravinám. Mezi rizikové potraviny patří i některé koření, jde především o chilli nebo pálivou papriku a ostrá jídla.

Omezit byste měli přísun kávy a jiných nápojů, které obsahují kofein a zcela se vyhnout konzumaci alkoholu.

Kuřecí řízečky naložené v jogurtu

2 plátky kuřecích řízků, 100 g bílého odtučněného jogurtu, sůl, citrónová šťáva, bazalka, rajčatový protlak

Kuřecí plátky očistíme, omyjeme a vložíme do misky na zapékání. V jedné misce si smícháme rajčatový protlak a jogurt, přidáme do něj nasekanou čerstvou bazalku, lehce osolíme a zakapeme šťávou z citrónu. Nakonec marinujeme řízky, které dáme na několik minut zapéct do trouby.

Podávat můžete s vařeným bramborem, rýží nebo čerstvou zeleninou.

Vložil Vaříme dietně | Štítek , , , | Zanechat komentář

Dukanova dieta recepty

Kuřecí špíz s dušenou zeleninou

2 kousky kuřecích prsou, 3 různě barevné papriky, 1 cibule, 250 g hub (žampiony nejlépe)

Kuřecí maso, cibuli, papriky i houby nakrájejte na kostičky, které budete postupně napichovat na špejli. Začněte napichovat a rozehřejte si troubu. V troubě nechte upéct připravené špízy, které budete podávat s dušenou zeleninou. Pokud se vám nechce kupovat zeleninu čerstvou, která by sice být měla, ale jednou za čas nic nezkazíte tou mraženou, kterou nechte krátce podusit v páře.

Dietní vaječná pomazánka

3 vejce, 1 cibule, kopr, petržel, sůl, pepř, česnek, 1 lžíce hořčice, 2 lžíce nízkotučného tvarohu

V první řadě si dejte uvařit všechna vejce, která následně necháte nějakou dobu vychladnout. Následně je nakrájejte na malé kousky a přidejte do misky. Nakrájejte cibuli na malé kousky, nasekejte kopr, petržel a oloupejte si česnek. Všechno společně i s prolisovaným česnekem přidejte do misky s vejci a připravte si tvaroh a hořčici. Všechno společně promíchejte a podávejte s čerstvým a celozrnným pečivem.

Vložil Zdravé stravování | Štítek , , , | Zanechat komentář

Bezlepková dieta recepty

Brokolicové palačinky

Budete potřebovat:

1 brokolice, 2 vejce, tvrdý sýr, šunka, cibule, bezlepková mouka, sůl, pepř

V první řadě si uvařte brokolici, to bude trvat asi nejdéle a vodu, ve které ji budete vařit, tak osolte. Brokolici následně nechte vychladnout a nasekejte ji na malé kousky. Ty dejte do misky, přidejte vejce, špetku pepře, nakrájenou šunku a nastrouhaný sýr. Všechno společně promíchejte a nakonec zasypejte moukou.

Mouku přidávejte podle potřeby tak, aby bylo těsto tak na půl řídké a na půl husté. Zkrátka tak, aby se z něj dali udělat palačinky. Nakonec smažíte na suché pánvi dozlatova.

Rýžová kaše s hruškami

Budete potřebovat:

200 g rýžových vloček, 700 g mléka, špetka soli, čerstvé hrušky – pokud nemáte, mohou být i sušené, vanilkový cukr

Mléko nalijeme do hrnce a přidáme k němu rýžové vločky. Společně vaříme tak dlouho, dokud nevznikne hustá kaše, do které přidáme vanilkový cukr a špetku soli. Hrušky oloupejte a rozmačkejte nebo rozmixujte na kaši. Hruškové pyré nakonec přidejte do rýžové kaše a podávejte.

Kaši je možné podávat, jak studenou, tak i teplou.

Vložil Zdravé stravování | Štítek , , , | Zanechat komentář