Dietní jídla právě pro Vás

Měsíční archív: Červenec 2013

Mléčná dieta

Mléčná dieta je velmi razantní způsob, jak zhubnout a ne pro každého je vhodná. Navíc se jedná prakticky o několikadenní hladovku, protože přísun jídla je zcela nedostatečný a tak i přísun živin, tuků a cukrů je zcela omezený. I to je důvodem, proč se během držení mléčné diety v žádném případě nedoporučuje sportovat. Lidské tělo je během hladovění velmi oslabené a snadno by mohlo dojít ke zdravotním potížím. I tak má mléčná dieta v současné době velký úspěch. V čem tedy spočívá onen zázrak hubnutí několika kilogramů během pár dní? Pojďme se na mléčnou dietu společně podívat zblízka.

Mléčná dieta se drží zpravidla 13 dní, ale doporučuje se spíš méně, rozhodně ne více – mohla by být opravdu škodlivá. Navíc dietu není možné držet pravidelně a pokud ji držet chcete, pak jen jednou do roka. Během držení dietu se navíc mohou objevit i “nežádoucí” účinky, jako je bolest hlavy, pocity na omdlení a pokud by na něco takového došlo, pak dietu okamžitě přerušte. Hlavně nezapomeňte, že každý den je nutné vypít minimálně 2 litry čisté vody nebo neslazené minerální vody. Každé z jídel je nutné jíst pravidelně po třech hodinách – 7:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00.

  • 1. den – 250ml polotučného mléka (5x denně)
  • 2. den – 1 jogurt, 150g tvarohu, 150g vařeného masa, 150g čerstvé zeleniny, 2 vařená vejce
  • 3. den – 100g ovoce, 100g zeleniny, 100g šunky, 250ml mléka, 150g vařeného masa
  • 4. den – 1 jogurt, 250ml mléka, 100g zeleniny, 100g zeleniny, 100g šunky a čaj
  • 5. den – 1 vejce, 100g zeleniny, 150g tvarohu, 100g ovoce, 100g zeleniny
  • 6. den – 100g šunky, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g vařeného masa, 250ml kysaného mléka
  • 7. den – 2 vejce, 100g ovoce, 250g tvarohu, 100g masa, 250ml mléka
  • 8. den – 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce

Následující dny je jídelníček stejný jako dny první.

Vložil Speciální diety | Štítek , , , | Zanechat komentář

Krabičková dieta recepty s jídelníčkem

Krabičková dieta nespočívá jen ve zdravé stravě, ale hlavně v pravidelném přísunu potravy. Složení potravin je zcela pochopitelně taky velmi důležité, ale důraz je nutné klást i na to, aby bylo jídlo podáváno minimálně pětkrát denně. Snídaně, svačina, oběd, opět svačina a nakonec večeře.

Obecně se traduje, že by každý měl jíst maximálně dvě hodiny předtím, než jde spát. I to je nutné dodržovat, protože tělo tak nebude nijak strádat. Jak by tedy měl vypadat správný denní jídelníček?

Uvádíme vám příklad správného složení potravin – samozřejmě nelze ve stejném složení konzumovat každý den stále dokola.

  • Snídaně – drůbeží šunka, tmavé pečivo, čerstvé rajče
  • Svačina – čerstvé jablko, sušené ovoce nebo oplatky
  • Oběd – pečený losos na zelenině s bramborovou kaší
  • Svačina – ovoce – pomeranč, jablko, mandarinka
  • Večeře – brokolicový či čočkový salát, zeleninové karbanátky

Příklad je pouze orientační a vhodné bude, když si doma uděláte kompletní jídelníček na celý týden. Strava by vždy měla být vyvážená. Každý den je nutné přijmout jen omezené množství jídla, ale na každý den byste měli mít nachystanou jak zeleninu, tak i ovoce, maso i luštěninu. Jen tak zajistíte, že spalování tuků bude probíhat zcela přirozenou cestou, vy budete mít pocit sytosti a vaše tělo nebude nijak strádat. Různé recepty, které jsou inspirovány krabičkovou dietou lze najít zcela bez problémů a volně na internetu.

Tak se pusťte do vaření a příprav!

Vložil Dietní recepty | Štítek , , , | Zanechat komentář